Internetproblem

Halloj!
Jag har haft lite internetproblem under några dagar men nu fungerar det som det ska. Jag har nu under några dagar observerat förskolan här i Louisville, och vad intressant det är och se alla skillnader. Helt otroligt att det kan vara så stora skillnader från ett land till ett annat! Men jag njuter av varje sekund som jag får se hur skolan fungerar. Sedan är allt lite striktare på den skolan vi är på för det en ju trots allt en strikt katolsk privatskola. Som kostar skjortan ! Den största skillnaden är att barnen har bara ett klassrum och det kan finnas så många som upp till 22 barn i en klass och då är det två lärare som jobbar där.   
 
I går var jag och Cecilia på en asrolig sak, vi målade och drack lite öl, det är en sak man kan göra här. Typ en grupp av tjejekompisar. Den hostfamiljen som Cecilia bor med äger stället och de bjöd in oss, vilket var väldigt roligt och snällt. Här är lite resultat!
 
I dag (fredag) var jag och Cecilia lediga för att de har utvecklingssamtal hela dagen. Så vi åkte till ett köpcentrum, och jag fick äntligen äta på The Cheescake Factory! Så jävla gott, och cheescaken mmmmmh! Vi hittade även den ökanda Victoria Secret butiken, och forever 21 som var hur stort som helst. Vi var där inne i säkert två timmar! Men jag köpte bara en sak där inne :) Ohh ja jag köpte en ny parfym också med 25 procent rabatt!, perfekt för min tog slut så perfekt i dag. Och det bästa hände mig i dag inne på Victoria Secret, jag skulle köpa en BH och an dam bakom mig gav mig en rabatt-sak så jag sparade 10 dollar! Hon sa att hon i alla fall inte skulle använda den, så då slapp jag ha dåligt samvete för att jag köpte en tröja sen. Men jag var tvungen att köpa en nya BH för att en av dom som jag hade med mig gick sönder i förrgår så det så! Sen att det vart en på just den affären var ju bara en bonus :-)
 
Jag trivs i alla fall jättebra med familjen, vi skrattar och har det trevligt nästan varje kväll. De är verkligen snälla och otroligt roliga människor! Båda föräldrarna är kirurger och mycket intellektuella! Vilket jag gillar det går att ha bra diskussioner men samtidigt är de väldigt roliga. Nu på kvällen fick vi besök av några kompisar till familjen också doktorer båda två och deras tre barn. Och den var en liten 6 veckor bebis med, som jag blir sugen varje gång jag är i närheten av ett litet barn. Vi käkade pizza, firade Alex som fyllt 9 år, och bara umgicks också väldigt trevliga och ödmjuka människor. I morgon ska jag och Cecilia möte upp Andreas Downtown och glida runt lite och sedan kanske ta en bit mat och en öl på kvällen. Men det var nog allt för i dag :)
 
 
//E.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0