Tisdag

Halloj!
 
Ja i dag har varit en bra dag, varit på skolan hela dagen och sedan på Vivians balett i dag med. Då får vi åka i en såndär gul typisk amerikansk skolbuss för vi ska typ 200 meter :) haha lata amerikanare! Mellan 12-14 så var jag och Cecilia med Syster Judith och fick en tour av moderhuset som de kallar det direkt översatt från engelska. Alltså där nunnorna bor och det finns ett katolskt kapell. Det var trevligt och jag fick svar på an massa frågor om nunnor :) Det var såååå vackert inne i kapellet så jaa. jag blev lite stum ! här är lite bilder.
 
JA titta så söta som är nunnorna! En av dom är 99 år gammal! vet inte vem men det är nån! Efter turen av kapellet så sa Syster Judith att hon inte hade så mycket mer att visa så hon tog oss till The Slugger Museum. Det var jättekul, hon var väldigt trevlig och liksom lätt att prata med, det kändes inte som hon dömde oss när vi sa att vi inte gick i kyrkan eller så. Så vi hade en trevlig eftermiddag med henne där :) Vi gick en tour i fabriken där de gör slagträna och det var väääldigt coolt! Ni vet ju hur jag är, det var stora maskiner och en massa kul att titta på och prata om. Dock sa guiden att man inte fick röra något som han inte skickade runt och att man inte fick gå utanför de gula linjerna så ni som känner mig vet att jag gjorde precis tvärtemot. haha men jag rörde bara en sak som jag inte fick, och han märkte det inte äns. Och gick bara utanför linjen för att röra den saken som man inte fick :) Men det mycket intressant och jag är glad att jag fick gå. Vi fick små slagträn i souvenir. Och jag fik nunnans för hon hade ett par stycken redan! Så nu har jag två :)
 
Vi träffade en gubbe som jobbade där som pratade lite svenska. eller ja några ord, hans farmor och farfar var svenskar så när de inte ville att barnen skulle förstå så pratade de svenska. Men han kunde glögg, svenska flickor, pepparkaka, hej då, lingon, kantarell. Han va jätterolig :)
Vi var på biblioteket nu på kvällen och Sumedha har långa böcker till båda mig och henne :) trevligt :)
Nu ska jag nog sova så jag orkar upp i morgon :) men först ska jag hämta mina kläder från torktumlaren för den här gången har jag tvättat själv (mamma)!!!
//E.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0