Trött som satan

Hej!
I dag vaknade jag i skaplig tid, typ 11:00. Sen åkte jag, Andreas och Michael och tittade på Borgarskolans öppna hus som var i dag kl 13:00. Andreas funderar på att gå där. Det var väldigt bra faktiskt, hoppas att han hittar något som han tycker om och att det kommer att gå bra för han i skolan. Som storasyster är man väl lite överbeskyddande tror jag, oroar sig för hur det ska gå, om han kommer att skaffa kompisar, och om han tycker att det är kul.
I morgon ska jag göra mycket saker, jag ska jobba om jag får nåt jobb, om jag inte får det ska jag till Miroi där jag har min coach, och sitta där i två och en halv timme, och söka jobb och jobba på mitt CV. Efter det om jag inte jobbar så ska jag luncha med Johanna hemma hos hemme. Varför måste man alltid luncha på nån restaurang man kan väl lika gärna göra det hemma hos någon. Då kan man ju sitta längre och prata och umgås, i stället för att springa i väl till ett fik efetr det. Ja, om man inte äter på ett fik förstås! Och när man har en sådan älskvärd kompis som säger, "fixar du något att dricka, så fixar jag maten" så kan man absolut inte säga nej. Sen har ju jag den fördelen att vara bästa kompis med en kock så, det skadar ju inte heller. Det är inte så att jag påstår att dom som inte är utbildade inte kan laga mat, nej för så är det inte! Efter det ska jag träna tror jag om jag hinner få bilen från mamma, eller om jag kan åka med henne in till stan. Jo för min mamma fick för sig i dag att hon skulle åka och köpa en ny spis i morgon. Bara sådär, blev ganska chokad, men våran håller på att rasa ihop. En platta fungerar inte, ugnen är 75 grader över vad man ställer den på och den är från stenåldern.

 

Snacka om att jag längtar till den 10 mars, och fy vad jag kommer att sakna det där den 30 mars!

 

//E.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0