Ont

Hej !
I dag har det varit en underbar dag i backen, men för min del så blev det inte så mycket åkande utför. Jag har så länge jag kan minnas fått otroligt ont i fötterna när jag har åkt. Men åren har det blivit mycket värre men tanke på att jag åker hårdare och bättre än förr. Så  dag har jag försökt rätt ut vad som är problemet. Det är tydligen för att jag har högt fotvalv och det finns då inget stöd för mina fötter i pjäxan. Ni förstår inte hur ont jag får, jag kan alltså inte stå i en lift mer än 100 meter utan att behöva vila i 5 min innan jag kan åka någonstans. D är jättetråkigt att det ska behöva vara så, plus att jag får ont när jag åker för at jag spänner mina fötter så att jag får sendrag under foten och kan inte heller räta ut foten i pjäxan. Jag pratade med de personerna som vet mycket om detta i dag och de tyckte att jag ska gjuta en sula som då blir formad så som min fot ser ut. Men det kostade 800 kronor att göra och som fattig student så var jag väl inte så haj på det. Men jag fick tipset att åka till Åre och in till dom påinter sport för de skulle ha andra sulor som inte skulle vara så dyra. Det visade sig att jag får prova ett par sulor nu som inte är gjutna och om det inte funkar så får jag rabatt på att gjuta ett par sulor. Det blev jag mycket nöjd med må jag säga !

Ja bilen var det väl inget större fel på, det var slut på olja i vinkelväxeln, och han fyllde på det. Men vilket rån det vart... Så nu har vi en bil igen, vi passade på att göra lite ärenden inne i centrala Åre innan vi åkte tillbaka till Duved där vi bor som ligger 9 km från Åre. Här i Duved så finns det också lifter och backar och det är här vi har åkt de senaste dagarna. Men i morgon kanske vi ska åka in till Åre om det blir fint väder och högzonen är öppen.

Nu ska jag pyssla om min fästman han tycker att han förtjänar det har han förklarat för mig :) och det är klar han gör.. Sedan ska han få ge mig en fotmassage för att jag har så ont i mina fötter. Men till något annant, jag har såont i min axel jag fattar inte att jag skulle ramla den första dagen och göra illa mig men jag hoppas att det går över, mamma köpte en mirakelsak på apoteket (polar) ja så heter salvan :) as bra ! hoppas att den hjälper...

 Jag vet att det alltid är roligare att läsa en blogg mer lite bilder så jag tänkte att jag ska försöka lägga upp en bild om dagen iaf nu när jag är på semester :)
 


Ser ni va lite folk det är i backen, så har det set ut hela dagen trots att det har varit typ 1 minus och strålade sol...




//E.


Kommentarer
Postat av: stella

Fina bilder:)

2012-02-06 @ 22:16:33
URL: http://stellaruns.blogg.se/
Postat av: Elle

Men vilken otur ni verkar ha! Fast lite tur i oturen också som tur är, haha ;)

2012-02-08 @ 17:30:18
URL: http://augustidrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0